התזונה הנכונה לעור בריא וקורן

הי אהובות,


כולנו רוצות עור פנים חי בריא ופרשי.

אז כמובן שטיפוח מזין ונכון לעור ייתן לו בוסט של אנרגיה וברור, שיש את האיפור המהמם ייתן הקפצה ללוק אבל, משהו חשוב יותר שמגיע לפני כול אלה הוא האוכל שנכנס לנו לגוף.


אנחנו כבר יודעות שיש מאכלים שמשפיעים יותר או פחות על העור שלנו, כל אחד וסוג העור שלה, אבל ישנם מאכלים שמעודדים מראה עור בריא, נוגדי דלקתיות בעור וכן יכולים אפילו למתן מאוד את הזדקנות העור.


אז מהם המאכלים שממש כדאי לשלב בתפריט היום יומי שלנו?

ומהם הייתרונות של כול אחד מהם , הכול מחכה לכן ממש כאן:


דגים

דגים שמנים כמו סלמון, מקרל או הרינג מצוינים לשמירה על עור פנים בריא בזכות עושרם באומגה 3, הידוע כחשוב ביותר לבריאות עור הפנים. המולקולות הרובצות באומגה 3 הכרחיות לשמירה על עור גמיש ומלא לחות, ולמעשה חוסרים בה מובילות ברוב הפעמים לעור יבש.

בנוסף, בדגים שמנים אפשר למצוא רמה גבוהה של אבץ, מינרל הכרחי לייצור תאי עור חדשים ולמלחמה בהתפרצויות דלקתיות של העור.




בטטה

בטא קרוטן הוא חומר מזין המצוי בצמחים כמו בטטה, גזר ותפוזים.

וכשאוכלים מאכלים המכילים בטא קרוטן הם מומרים בגוף לויטמין A

ולמה העור שלנו זקוק לויטמין A ? כי החומר הפעיל שבו הופך למסנן קרינה ומגן על העור מהחשיפה לשמש, עוזר למנוע כוויות שמש ומוות של תאי עור.

1/2 כוס של בטטה אפויה תסדר לכן פי 4 מהמנה היומית המומלצת של ויטמין A וכבונוס תהנו גם מהטעם המעולה של בטטה בתנור עם קצת מלח ופלפל מעל.




ברוקולי

ברוקולי הוא ירק מלא ויטמינים ומינרלים רבים החשובים לבריאות העור, כולל אבץ, ויטמין A וויטמין C. הברוקולי מכיל גם לוטאין, שעובד קצת כמו כמו בטא קרוטן ומגן על העור מפני נזק חמצוני, אשר יכול לגרום לעור להיות יבש ומקומט. וכן, יש לברוקולי יש עוד יתרון משמעותי והוא התרכובת סולפוראפן המצליחה להתנגד לסוגים שונים של סרטן העור וכן שומרת על רמת הקולגן בעור.




אבוקדו

האבוקדו עשיר בשומנים בריאים המועילים לפונקציות שונות בגופנו, לרבות בריאות העור. בפרי הירוק נמצאה תרכובת המגינה על העור בפני נזקי השמש הכוללים קמטים וכתמי גיל, וכן רמה גבוהה של ויטמין E שהוא אנטיאוקסידנט ההכרחי לשמירה על העור מנזקי חימצון.




אגוזי מלך

לאגוזי מלך יש תכונות רבות שהופכות אותו למוצלח מאוד לעור בריא. הם מקור מעולה של חומצות שומן חיוניות, שהגוף שלנו לא יודע לייצר בעצמו ולמעשה, הם עשירים יותר באומגה 3 ואומגה 6 מרוב האגוזים.




עגבניות

עגבניות הן מקור נהדר של ויטמין C ומכילות את כל הקרטנואידים (פיגמנטים) העיקריים, כולל ליקופן. אלו הוכחו כמגנים על העור מפני נזקי השמש ועשויים גם לסייע במניעת קמטים.את העגבניות רצוי לשדך למקור שומני כמו גבינה או שמן זית מאחר והשומן מגביר את ספיגת הפיגמנטים הללו, אז בפעם הבאה שאתם מכינים סלט עגבניות, אתם ממש יכולים להיות קלים על ההדק של שמן הזית.




סויה

סויה מכילה איזופלאבונים שהם פיטואסטרוגנים, ובקצרה – תרכובות צמחים המחקות את האסטרוגנים בגוף. מחקר בקרב נשים בגיל העמידה מצא כי אכילת סויה מדי יום במשך 8-12 שבועות גרמה להפחתת קמטים עדינים, והראה גמישות עור משופרת. ואילו אצל נשים שעברו את גיל המעבר, סויה עשויה גם לשפר את יובש העור ולהגדיל את הקולגן, אשר מסייע לשמור על העור חלק וחזק.




שוקולד מריר

אם כבר שוקולד, כדאי לבחור במריר והסיבות לכך:

ההשפעות של קקאו ושוקולד מריר המכיל למעלה מ-70% קקאו, על העור הן די פנומנליות.

צריכת אבקת קקאו גבוהה בכל יום מסייעת לעור להיות עבה יותר ומלא בלחות

ובנוסף משפרת את זרימת הדם מה שמאפשר ליותר חומרים מזינים להגיע לעור.





תה ירוק

כמו מזונות אחרים המכילים נוגדי חמצון, תה ירוק עשוי להגן על העור מפני נזקי השמש והזדקנות. שתיית תה ירוק בקביעות תשפר גם את הלחות בעור, החספוס, עובי וגמישות העור.

רק כדאי לשים לב לא לשתות אותו עם חלב או כמות גדולה של סוכר, כי אלו יורידו פלאים את ההשפעה של נוגדי החמצון.



פלפל אדום


כמו בטטות, גם פלפלים הם מקור מצוין של בטא קרוטן, אשר הגוף הופך לויטמין A

הירק האדום הוא גם אחד המקורות הטובים ביותר של ויטמין C ההכרחי ליצירת קולגן, שהוא חלבון אשר שומר על העור חזק ומתוח.




אז בסיבוב הקניות הבא שלכן תשתדלו לעשות מקום של כבוד למזונות האלה או לחלק מהם, אתן תיראו ויותר חשוב תרגישו פשוט נפלא!


שלכן,

נתלי

22 צפיות0 תגובות